RELACJA Z WIŚLANEJ TRASY ROWEROWEJ 2016

Warszawa – Kraków

W roku 2015 przejechaliśmy pierwszą część Wiślanej Trasy Rowerowej z Gdańska do Warszawy, a w 2014 od Wisły do Krakowa.

30 maja 2016 Tadek, Zosia i ja rozpoczęliśmy pokonywanie pierwszego odcinka trasy z Warszawy przez Konstancin Jeziorną – Górę Kalwarię – Czersk – Warkę – Winiary – Mniszew – Magnuszew – Studzianki Pancerne – Świerzne – Kłodawa. W tym dniu pokonaliśmy 125 km a z noclegu skorzystaliśmy w agroturystyce Kozienice Luczynów.

W drugi dzień naszej podróży wyruszyliśmy z Kozienic do Puław przez Policzno – Czarnolas – Wysokie Koło – Opactwo Sieciechów-Dęblin – Głąb i zakończyliśmy po przejechaniu 75 km noclegiem w PTSM w Puławach.

1 czerwca z Puław jechaliśmy przez Bochotnicę – Kazimierz Dolny – Wąwolnica – Poniatowa – Chodel – Opole Lubelskie – Kamień – Solec n. Wisłą. Pokonaliśmy 108,37 km. Z noclegu skorzystaliśmy w ponownie w agroturystyce.

2 czerwca z Solca n. Wisłą przez Kamień – Piotrowin – Annopol- Maruszów – Zawichost – Sandomierz – Tarnobrzeg do Sochorzów 109,72 km i kolejny nocleg w agroturystyce.

3 czerwca z Sochorzowa do Dąbrówki Gorzyckiej 108 km. Nocleg w tej miejscowości w agroturystyce a jechaliśmy przez: Baranów Sandomierski – Sulisławice – Osiek – Połoniec – Pacanów – Szczucin – Świebodzin – Zalipie – Pilcza Żelichowska

4 czerwca wyjazd z Dąbrówki Gorzyckiej do Hebdowa przez Polcza Żelichowska – Gorzyce – Odporoszów – Żabno – Nowy Korczyn – Wiślica – Czarków – Opatowice – Przemków – Hebdów. Nocleg w Motelu przy stacji benzenowej. W nogach mamy kolejne 105,92km .

5 czerwca wyjazd z Hebdowa przez Zabierzów Bochenski – Bobrowe Rozlewiska – Niepołomice – Staniątki – Niepołomice – Nowa Huta- Mogiła – Kraków 65 km i nocleg w schronisku PTSS.

6 czerwca powrót do domu pociągiem z Krakowa.

W trakcie jazdy zwiedziliśmy 74 obiekty zaliczane do  KOP ,w tym 18 obowiązkowych kościołów, 12 Bazylik oraz 7 kopców, 11 zamków, 8 fortyfikacji ,19 rynków, 16 ratuszy, 8 obiektów przyrodniczych i 5 obiektów drewnianej architektury.

W czasie pokonywania WTR przejechaliśmy 775 km, dodając przejechane 410 km na Zlocie Przodowników Turystyki Kolarskiej w Supraślu 410 km to łącznie w 16 dni pokonaliśmy 1185 km.

Trasa nie była zbyt dobrze oznakowana ale poznaliśmy wiele nowych atrakcyjnych obiektów.

Zenon Kaszowicz

Kilka zdjęć z naszej wyprawy